2015年12月29日 星期二

Mangatawhiri Challenge Track and Wairoa Loop Track, Hunua Ranges, Auckland, New Zealand

Mangatawhiri Challenge Track and Wairoa Loop Track, Hunua Ranges, Auckland, New Zealand

Features: Tracks on ridges, Wairoa Reservoir, Upper Mangatawhiri Reservoir.

Car Park: (37°06'43.3"S 175°07'25.0"E) (-37.112018, 175.123655)
Otau Road Car Park (off Moumoukai Road)

Route: Otau Road car park -- Wairoa Loop Track -- Repeater Road -- Mangatawhiri Challenge Track -- Junction on Wairoa Hill Rd -- Return the same trail

Total Distance: 14.5km
Total Uphill: 980m

Walking Time: Total 3hrs50min
(Otau Road car park to Mangatawhiri Challenge Track entrance--45min,
Mangatawhiri Challenge Track uphill--1hr15min,
Mangatawhiri Challenge Track downhill--1hr10min,
Mangatawhiri Challenge Track entrance to Otau Road car park--40min)

Season: Early December
Track Status: Dry and Good (Wet and muddy in winter)
Weather: Clear & Sunny

Relevant Information:
Auckland, Hunua Ranges Regional Park, Wairoa Reservoir, Upper Mangatawhiri Reservoir

































沒有留言:

張貼留言